Taktike&praksa #16: Si posodobitev programske opreme? – SKLOP #2

16. edicija Aksiomine serije Taktike&praksa: Si posodobitev programske opreme?, ki v partnerstvu z Akademijo za likovno umetnost in oblikovanje (UL ALUO) poteka od februarja do junija 2025, se osredotoča na sodobno raziskovalno umetnost, družbo in nove tehnologije ter preizprašuje, kako sistemi programske opreme upravljajo interakcijo, dojemanje in odločanje. Tudi letošnja edicija se odvija v treh programskih sklopih na različnih lokacijah v Ljubljani.

V sredo, 2. aprila, se bosta v okviru drugega sklopa tako predavanje (na Erjavčevi) kot delavnica (na Tobačni) odvila na UL ALUO.

Udeležba na VSEH dogodkih je brezplačna, potrebna pa je prijava: https://pretix.eu/aksioma/ayasu

 

Celoten program Taktik&prakse #16

Dogodki bodo potekali v angleškem jeziku.

 


SKLOP #2

 

  • PREDAVANJE

2. APRIL 2025, 15.00–16.00
UL ALUO, Erjavčeva 23, Velika predavalnica

Alan Butler: Materialni izrazi digitalnega subjekta

Na predavanju umetnik Alan Butler predstavi Produkcijo prostora, svoj lokacijsko specifičen razstavni projekt, zasnovan za galerijo Aksioma. Na podlagi prakse, ki raziskuje ontologijo digitalnega prostorskega oblikovanja in digitalnih sredstev v videoigrah, Butler preučuje, kako ti gradniki producirajo realnost – tako na spletu kot zunaj njega. Razkriva, kako lahko tehnično ustvarjanje podob in njihov izvor oblikujeta kulturo in digitalni prostor ter kako lahko digitalni objekti vplivajo na fizični svet.

Butler bo prav tako delil teoretske perspektive, ki usmerjajo njegov ustvarjalni proces, ter osvetlil, kako je serija del nastala okoli ideje fizične performativnosti digitalnih objektov. Sledenje potem teh digitalnih konstruktov od zaslona do njihove prisotnosti v resničnem svetu mu omogoča raziskovanje prepletenosti virtualnih in fizičnih okolij ter odgovorov na vprašanje, kaj ta prepletenost pomeni za kulturo in ustvarjanje podob.

Sodelovanje Alana Butlerja podpira Culture Ireland | Cultúr Éireann.

 

  • DELAVNICA

2. april 2025, 16.30–19.00
UL ALUO, Tobačna 5, predavalnica 3

2girls1comp: SEM V TVOJI IGRI – Prilaščanje igralnih prostorov z nadomeščanjem tekstur

Teksture v videoigrah ustvarjajo vizualno identiteto virtualnih okolij in so več kot le dekoracija za 3D modele. Predstavljajo in oblikujejo prostore, v katerih se igralci gibljejo, ter vanje vpisujejo družbene in politične pomene.

Na delavnici se bodo udeleženke naučile, kako prilagoditi in personalizirati svet igre Grand Theft Auto V (Rockstar, 2013) s spreminjanjem njenih vizualnih tekstur. Raziskovale bomo tehnike za manipulacijo obstoječih tekstur in vključevanje lastnih podob v virtualno pokrajino. S temi posegi bodo udeleženke izzvale ter reinterpretirale narative in estetiko, ki so jih začrtali izvirni razvijalci in studii.

Delavnica bo predstavila nastajajoče področje arheologije tekstur in mrežno skupnost, ki raziskuje zgodovino podob, kot je cobble_stone.jpg. Dogodek bo osvetlil tudi vprašanja dela, skritega v ozadju računalniških iger, ter nevidne infrastrukture onkraj programske opreme iger.

Cilji delavnice:
Pridobiti vpogled v modding kot prakso umetniške aproprijacije
Osvojiti osnovno razumevanje dela s teksturami za 3D modele v igrah
Imeti priložnost za ustvarjalno in kritično soočanje kulturo videoiger z ustvarjanjem lastnih projektov

Trajanje: 2 uri 30 minut

Potrebni materiali in znanje:
Prenosni računalnik (po možnosti z nameščenim programom Adobe Photoshop)
Slike, ki jih želite umestiti v igro (neobvezno)

PRIJAVI SE

Skip to content
UL ALUO logotip 2024
Pregled zasebnosti

Spletna stran UL ALUO uporablja piškotke za izboljšanje uporabniške izkušnje. Vaše osebne podatke zbiramo in obdelujemo v skladu z veljavnimi predpisi (GDPR) ter izključno za določene namene, kot je optimizacija delovanja in navigacije po spletni strani. Vaši podatki so zaščiteni in jih ne delimo brez vašega soglasja.

Za več informacij o uporabi vaših podatkov se obrnite na helpdesk@aluo.uni-lj.si.